Баннер верх
Присилайте свої матеріали та зауваження на truskavets-media@ukr.net

Статті

ТРУСКАВЧАНИ НЕ ПОВИННІ ПЛАТИТИ ЗА ВОДУ БІЛЬШЕ, АНІЖ МЕШКАНЦІ РЕГІОНУ: трускавецький водоканал продовжує відстоювати інтереси громади міста-курорту

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

Водопостачання Дрогобиччини є чи не найбільш актуальною темою, до якої звертаються журналісти регіональних мас-медіа.

Без сумніву, з’являються матеріали, автори яких намагаються дослідити стан справ, розібратися у перипетіях стосунків дрогобицького та трускавецького водоканалів, з’ясувати механізм формування тарифів. Проте представники контрольованих місцевими політиканами медійних ресурсів, як правило, вдаються до різного роду «жовтих» сенсацій, спекулювання та примітивного перекручування фактів, фабрикуючи свої опуси  із домислів та відвертої брехні. З особливою завзятістю вправляються у роздмухуванні істерії щодо діяльності водоканалу міста-курорту у стилі тимошенківського «пропало всьо»  писаки, які служать одіозному трускавецькому регіоналу. Ці «кишенькові» журналісти не вирізняються дотриманням фахових стандартів, а маніпулюють громадською думкою на користь замовників публікацій.

Щоб розставити крапки над «і» й спростувати міфи, які намагаються нав’язані громаді Трускавця стосовно рішення керівництва міського водоканалу про відстоювання економічно обґрунтованих тарифів для трускавчан, ми попросили генерального директора ТзОВ «Трускавецький водоканал» Володимира Возняка відповісти на наші запитання.

-Володимире Франковичу, постанова Нацкомісії, що здійснює регулювання у сфері комунальних послуг, яка була прийнята у липні 2014 року на основі розрахунків, поданих дрогобицьким водоканалом, нав’язувала чергове підвищення тарифів на водопостачання та водовідведення. З таким рішенням категорично не погодилися ні Трускавецька міська рада, ні керівництво міського водоканалу. Якби ви не оскаржили Постанову, то якими б сьогодні були тарифи для трускавчан?

- Трускавець є найбільшим споживачем дрогобицького водоканалу, купує 55% води, а також послуги з очищення стоків. Й Дрогобич, зважаючи на своє монопольне становище, користає з такого стану речей сповна. Формування тарифів від 1 липня 2014 року є наглядним прикладом: Нацкомісія на основі поданих Дрогобицьким водоканалом розрахунків, здійснила чергове підвищення, встановивши єдиний тариф для усіх категорій (раніше було 4 категорії: населення, бюджетні установи, категорія «інші» та трускавецький водоканал). Тобто трускавецький водоканал позбувся статусу надавача послуг, а став одним із споживачів.

Єдиний тариф означає, що трускавчани змушені сплачувати послуги, в структуру яких закладені витрати на експлуатацію водопровідних мереж Дрогобича і Стебника та втрати на цих мережах, обслуговування другого водозабору на ріці Бистриці та інші витрати, до яких трускавецький споживач має опосередковане відношення або взагалі його не має.Тобто помірний тариф Дрогобич отримав за рахунок найбільшого оптового споживача, яким  є Трускавець. При цьому втрати води на власне трускавецьких мережах не враховано. Якщо б Трускавець погодився з рішенням Нацкомісії, відповідно до якої ціна на воду для трускавчан зростала у 2,5 рази, а на стоки – на 67%, то тарифдля населенняміста-курорту становив би 17.60 грн. за м куб.

Тому ми прийняли таку тактику: не визнавати тарифів, які нам намагалися нав’язати, бо це несправедливо, коли Дрогобич низький тариф для свого споживача отримує за рахунок завищеного тарифу для трускавчан. Ми оскаржити рішення Нацкомісії у суді. Для цього є усі законні підстави.

-Думаю, варто відзначити, що трускавецький водоканал був одним з перших, який підняв питання врегулювання тарифів. Як з’ясувалося, у такій же ситуації опинилися ще понад 150 водоканалів країни, яким Нацкомісія нав’язала несправедливі тарифи.

-Так, на перших етапах боротьби за економічно обґрунтовані ціни для трускавецьких споживачів ми були окрилені успіхом - Антимонопольний комітет України відреагував на наше звернення і надав відповідним державним комісіям обов’язкові для розгляду рекомендації.  Більше того - Мінрегіонбуд, Антимонопольний комітет, міністерства фінансів та економіки погодили проект Постанови КМУ, яка вносила зміни до порядку формування тарифів на послуги водопостачання та водовідведення. У цьому проекті на основі експертних розрахунків зазначено, що тарифи для трускавецького підприємства є завищені на 41 відсоток, а для дрогобичан занижені на 17 відсотків. Відповідно до цього документу трускавецький водоканал та інші, як суб’єкти господарювання, що купують воду не для власних потреб, а для надання послуг, виокремлювалися в окрему групу оптових споживачів.

Проте ми не очікували, що це все настільки затягнеться у часі. Але такими є реалії нашої держави – Кабмін зволікає з прийняттям постанови, хоча вона вже неодноразово розглядалася на урядових комісіях, але так і не була затверджена. На жаль, жодною офіційною інформацією ми не володіємо. Є припущення: по-перше, у разі її прийняття держава має компенсувати різницю у тарифах водоканалам, а таких налічується в країні понад 150; по-друге: напередодні виборів ставка робиться на електорат у великих містах, де, власне, й знаходяться підприємства, які є постачальниками води, вони повинні тарифи для своїх споживачів підвищити. А споживачам таких невеличких водоканалів як, скажімо, трускавецький, зменшити. Мабуть, є й інші підводні течії, приватні інтереси українських олігархів, які  гальмують прийняття цієї вкрай потрібної не лише для нас, а, наголошую, для більш, аніж 150 водоканалів країни, постанови Кабміну.

Нас часто обвинувачують у тому, що, мовляв, ви могли піти й іншим шляхом - підняти тарифи, паралельно оскаржуючи постанову Нацкомісії. Але, зважаючи на інтереси трускавчан, ми не могли так вчинити. Важливим моментом було те, що нас підтримало керівництво міста. З приходом на підприємство Петра Іванишина, який обіймає посаду виконавчого директора,  значно тіснішою стала наша співпраця з міською радою: є чимало проблем, які раніше ми не вивчали,  не озвучувати . А Петро Кирилович вникає у ці питання, доповідає про них міській владі, пропонує шляхи вирішення. Мені з його приходом значно легше працюється – ми радимося і приймаємо рішення спільно.

-ВолодиреФранковичу, кілька місяців тому було прийняте рішення про відновлення водозабору з питного водосховища. Чим воно було зумовлене?

-Кожен населений пункт повинен мати два джерела водопостачання, тим більш Трускавець, який є курортом. Статистика міського водоканалу свідчить, що понад 70 відсотків споживачів - бюджетні та санаторно-курортні заклади, і лише 30 відсотків води у Трускавці споживає населення.

У місті-курорті шість років не було альтернативного водопостачання – воду Трускавець купує  у дрогобицького водоканалу. Цього року разом з виконавчим директором Петром Іванишиним на рівні області ми підняли питання відновлення експлуатації питного водосховища й змогли його вирішити. Тепер є гарантія того, що в разі аварії на водогоні зі Стрия, місто-курорт не залишиться без води. Ми поставили перед собою завдання: у Трускавці повинно бути цілодобове постачання і ми не повинні залежати від дрогобицького водоканалу.

Зрозуміло, що вода з питного водосховища та зі Стрия відрізняється, проте в Україні поверхневими водопостачання джерелами користується переважна більшість населених пунктів. Щодо якості води з питного озера, то вона контролюється постійно, щодо хімічного складу вода відповідає стандарту «питна».

-І на завершення нашої розмови – якими ви бачите перспективи розвитку трускавецького водоканалу?

- Впродовж останнього року ми почали системно підходити до питання реконструкції очисних споруд, працюємо над автоматизацією процесів на підприємстві, у цілях ефективного використання коштів – оптимізували чисельність працюючих. Завдяки тому, що останнім часом налагоджено співпрацю з міською радою, заміна старих мереж відбувається на тих вулицях, де оновлюється асфальтне покриття. Ця робота координується з міським управлінням житлово-комунального господарства і будівництва. Розроблено перспективний план розвитку водомереж міста, що має за мету значно покращити водопостачання, зменшити кількість аварійних витоків. Підприємство, як ніколи раніше, працює системно та злагоджено.Не дивлячись на тиск, який чиниться на нас, та різного роду безглузді обвинувачення  ми не відступає від обраного шляху - ведеться потужна робота щодо захисту населення міста від несправедливих тарифів, затверджених Національною комісією.

Бліц-інтервю.

Головний економіст водоканалу Ірина Берегуляк:

- Постанова Нацкомісії викликала шокову реакцію на підприємстві, аджетаке значне збільшення ціни на водопостачання та водовідведення призвело б до соціального вибуху. Вирішальну роль у прийнятті рішення щодо відстоювання справедливих тарифів для трускавецьких споживачів відіграв виконавчий директор водоканалу Петро Іванишин. Саме тоді Петро Кирилович прийшов працювати на підприємство, і, заручившись підтримкою міської влади, ініціював звернення в Антимонопольний комітет та оскарження Постанови нацкомісії. Підприємство без такої підтримки не наважилось би судитися з Національною комісією.

Сьогодні у розрахунках з дрогобицьким водоканалом ми послуговуємося старим тарифом, відповідно до якого заплатили на 1 млн. 300 тис. грн. більше, аби стабілізувати ситуацію з відключенням електроенергії  «Львівобленерго». Дрогобич нараховує нашому підприємству неіснуючі борги - тут така цікава деталь: маючи борг за електроенергію у 2,5 млн. Дрогобич виставляє Трускавцю 11 млн. недоплати, тобто видно, яка «інвестиційна» складова закладена у на тариф для споживачів міста-курорту.

Начальник технічного відділу водоканалу Михайло Пушак:

-З відновленням водозабору з питного озера можливим стало розширення графіку водопостачання до цілоденного у більшій частині міста. Без використання води з озера це було б неможливим, оскільки  станція третього підйому не може забезпечити таку подачу, обладнання потребує реконструкції. У випадку припинення водопостачання дрогобицьким водоканалом Трускавець сьогодні може власною водою забезпечити практично усе місто, окрім мікрорайону вул. Мазепи. Тому перспективою для підприємства нині є встановлення енергозберігаючого обладнання, заміна на нове, яке буде економічно ефективним і, відповідно, розширення графіку подачі води.

До друку підготувала Ольга КУЦ

Коментарі до новини

Гаряча новина

Зараз на сайті

На сайті 35 гостей та відсутні користувачі

Спонсори